Mediul social online, ca mai toate lucrurile in general, are 2 constante, atractia de utilizare si, in mod special, schimbarea. Aceste 2 caracteristici sunt uneori invers proportionale si alte ori direct proportionale. In 2024 schimbarile ce survin se doresc a fi in legatura pozitiva cu atractia de utilizare. Se preconizeaza o inclinare si mai mare catre originalitate si transparenta.
Intelegerea factorilor ce determina si schimba tiparele de comportament ale audientei in social media este importanta pentru construirea unei strategii eficiente de marketing.
Urmarirea si implementarea tendintelor retelelor sociale aduce beneficii precum:
- cresterea vizibilitatii brandului
- dezvoltarea unei comunitati loiale in jurul brandului
- cresterea angajamentului
Iata 8 trend-uri in social media in 2024, asteptate de specialistii in marketing.
-
Reels va continua sa domine pe Instagram
Din moment ce continutul video in forma scurta rulz (conduce), pe Instagram Reels va continua sa fie cel mai captivant tip de continut. Cu toate acestea, succesul sau nu il depaseste pe cel al videoclipurilor TikTok.
Instagram va ramane una dintre cele mai importante platforme de social media utilizate de branduri, crescand in popularitate.
Aceasta platforma sociala are peste 2,35 miliarde de utilizatori activi lunar, in timp ce numarul de utilizatori activi zilnic este estimat la 500 de milioane.
Aproximativ 62% dintre utilizatorii activi de Instagram folosesc aplicatia pentru a cauta produse si branduri. Algoritmul aplicatiei favorizeaza Reels, acordand prioritate tipului de continut specific.
DE RETINUT: Un aspect important privind realizarea unui Reels este cel legat de utilizarea sunetelor virale pentru a creste sansele de viralitate ale videoclipului.
-
Algoritmii de social media concentrati pe experienta utilizatorului
Platformele de social media plaseaza experienta utilizatorului in centrul operatiunilor lor, impingandu-si algoritmii sa fie mai adaptati la interesele, preferintele si modelele de comportament online ale utilizatorilor.
Au apus vremurile in care simpla obtinere de mai multe aprecieri sau distribuiri garantau o vizibilitate mai mare. In schimb, algoritmii de social media se concentreaza acum pe:
- Implicarea utilizatorilor: pentru a oferi utilizatorilor o experienta optima, algoritmii pun acum accent pe interactiunile semnificative, cum ar fi comentarii de inalta calitate, postari cu mesaje personale si fire (threads) de raspuns. Valorile precum aprecierile sau clicurile raman relevante, dar joaca un rol mai mic in modelarea vizibilitatii continutului.
- Personalizare: platformele folosesc invatarea automata pentru a crea fluxuri de continut personalizate. Ei iau in considerare factori precum interactiunile tale anterioare, interesele si chiar cat timp petreci uitandu-te la o postare, rezultand feeduri de continut unice pentru fiecare utilizator.
- Relevanta fata de popularitate: in loc sa prioritizeze postarile cu cele mai apreciate, algoritmii mai noi urmaresc sa scoata la suprafata continut relevant care se aliniaza cu interesele unui utilizator.
Pentru proprietarii de afaceri, aceasta tendinta necesita adaptarea strategiilor de marketing de continut. Concentrarea pe continut de inalta calitate, captivant, care duce la interactiuni semnificative cu utilizatorii, devine din ce in ce mai importanta. Este, astfel, oportuna regandirea abordarii traditionale a volumului mare de continut si prioritizarea continutului care rezoneaza cu adevarat cu publicul tinta.
-
Mai multe integrari AI (Artifical Intelligence)
Desi AI nu a fost pe deplin acceptat, se preconizeaza ca vom vedea mai multe branduri care fie adopta AI in software-ul lor sau creeaza filtre si instrumente inspirate de AI.
Totusi, AI nu poate inlocui originalitatea si exista preocupari legitime legate de plagiat si de cresterea influentelor AI.
-
Cautarea prin cuvinte cheie si SEO sunt in centrul atentiei
Aproape jumatate din generatia Z foloseste TikTok si Instagram pentru cautare.
Aceasta inseamna ca optimizarea postarilor prin cuvinte cheie este importanta daca se doreste gasirea continutului publicat.
Intr-un sens mai larg, aceasta schimbare reflecta modul in care s-a modificat cautarea unui subiect pe Internet.
Utilizatorii cauta o experienta mai exploratorie, cu preluari organizate si experiente personale (ganditi-va la povestirile TikTok si recenzii sincere pe Reddit).
DE RETINUT: atunci cand construiti strategia sociala pentru 2024, faceti o lista de cuvinte cheie prin care doriti sa se clasifice brandul si creati in mod regulat continut social in jurul acestora.
-
LinkedIn nu va mai fi doar despre locuri de munca si continut profesional
LinkedIn a iesit treptat din costumele sale negre si acum este un Millennial rebel. (citat si tradus din highperformr.ai)
Aceasta platforma nu mai este doar despre postarea de locuri de munca, gasirea de locuri de munca sau a ne plange despre locurile de munca. Utilizatorii au inceput sa posteze mai mult continut brut inspirat din experientele lor.
Si acesta este continutul de calitate pe care toata lumea il cauta. Cei de pe LinkedIn sunt acum din ce in ce mai sinceri privind jonglarea cu sarcinile profesionale, incep sa acorde atentie si timp sanatatii mintale si sa initieze discutii privind dificultatea de a fi mereu inspirat.
LinkedIn devine o platforma de socializare mai personala. Cu toate acestea, nu este clar inca daca algoritmul favorizeaza acest tip de postari mai mult decat pe cele profesionale.
-
Nano-Influencerii devin mai cautati
Nano-influencerii cu mai putin de 1.000 de urmaritori intra cu forta pe scena social media in marketingul influencer. Cu baza lor mai mica de adepti (followers), ei promoveaza un fel de apropiere si incredere pe care de multe ori cei mai importanti influenti nu le pot replica.
Potrivit Hubspot, micro-influencerii, putin mai populari decat nano-influencerii, pot genera cu pana la 60% mai multa implicare decat macro-influencerii. Aceasta tendinta indica cresterea eficientei si influentei creatorilor de continut mai mici in strategiile de marketing.
In plus, 44% dintre specialisti in marketing spun ca cel mai mare beneficiu al colaborarii cu micro-influenceri este costul redus.
Pe masura ce companiile urmaresc strategii de marketing mai rentabile si mai captivante, nano-influencerii ocupa centrul atentiei. Au devenit o parte esentiala a setului de instrumente de marketing modern pentru autenticitatea, implicarea si rentabilitatea lor.
-
Textele descriptive (captions) la video sunt primordiale
In retelele sociale de astazi postarea videoclipurilor fara text descriptiv(caption) este ca si cum ai incerca sa mananci fara furculita: nu e atat de confortabil. (citat si tradus din later.com)
Numarul utilizatorilor de retele sociale care vizioneaza videoclipuri fara sunet va creste in 2024. Prin urmare, o tendinta persistenta ar fi adaugarea de texte descriptive la TOATE videoclipurile publicate, indiferent de platforma.
Cand utilizatorii fac naveta sau sunt in locuri publice, cu siguranta prefera vizualizarea videoclipurilor fara sunet.
Prin urmare, a putea obtine aceleasi informatii din descriere, asa cum le-ar obtine din ascultarea lor, este cu siguranta o oportunitate grozava de a creste implicarea, interactiunile si numarul de urmaritori.
Mai mult, textele descriptive vor creste sansele de a fi descoperite, deoarece utilizatorii pot folosi cuvintele cheie utilizate in descriere atunci cand cauta.
-
Comertul social va creste
Comertul social media va juca un rol important in 2024.
Aceasta este o alta tendinta in retelele sociale care va creste, in baza faptului ca utilizatorii s-au obisnuit deja cu functiile de cumparare oferite de platformele sociale.
Exista, totusi, multi consumatori pe retele sociale care sunt inca sceptici cand vine vorba de a face achizitii prin intermediul platformelor sociale. Astfel ca, pentru 2024, managerii de marketing trebuie sa-si adapteze strategiile sociale pentru a prospera.
Desigur, este util sa creati si sa rulati si campanii bugetate pe Instagram si/sau Facebook pentru a atrage si mai multa atentie, urmand, intr-un final, atingerea obiectivului acestora si anume achizitia.
Pe TikTok puteti folosi hashtaguri relevante si populare precum #TikTokMadeMeBuyIt pentru a incuraja mai multi utilizatori sa va achizitioneze produsele.
A tine pasul cu toate tendintele in retelele sociale nu este atat de dificil daca sunt folosite uneltele potrivite. Utilizarea instrumentelor de ascultare sociala (social listening) si de analiza a acestora poate usura munca, ajutand in descoperirea trendurilor emergente.
E bine sa planificati strategia de marketing in social media din timp. La fel de folositoare este si mentinerea flexibilitatii cand vine vorba de regandirea acesteia sau folosirea celor mai recente tendinte.
Astfel, intelegerea si adaptarea la tendintele actuale si viitoare ale retelelor sociale sunt esentiale pentru brandurile care isi propun sa ramana competitive intr-un peisaj digital in evolutie.
In 2024 se asteapta la cresterea strategiilor bazate pe inteligenta artificiala (AI), la o schimbare a valorilor de implicare care sa puna accentul pe actiuni si la importanta continutului autentic si personalizat.
Surse
hubspot.com
highperformr.ai
later.com
socialinsider.ro
techcrunch.com
tiktok.com
Foto credit freepik.com
Daca doresti sa citesti si alte materiale pe care le scriu si le public aici, te poti abona la Newsletter-ul meu. In felul acesta te voi tine la curent.