Ce este si cum invatam despre digital sau online marketing…mai ales in 2024? Intrebarea se pune mereu in contextul anului curent, mai ales tinand cont de cate modificari au loc in lumea aceasta.
O intelegere minimala avem cu totii fara dubiu, insa odata ce se pune pe hartie exact ce implica – de la crearea si administrarea unui website optimizat, la intelegerea datelor analitice, la alegerea unor vizualuri si texte potrivite fiecarei campanii, pana la rularea campaniilor de e-mail marketing etc. – poate deveni cu usurinta coplesitor. Desi am deja peste 10 ani de experienta in marketing si dezvoltare de website-uri (vezi aici exact cum fac acest lucru) de foarte curand am invatat in mod statornic sa filtrez toate informatiile noi, sa imi creez o structura clara si cu sens pentru ceea ce fac (sau am nevoie) si apoi sa integrez in ori sa transform strategia de marketing online.
Pe langa a fi la curent cu tendintele si a invata efectiv o procedura in particular, e nevoie si de lucru cu sine, la nivel personal. Cred ca toate elementele vietii se intrepatrund, depind si se influenteaza unele pe altele, mai ales cand tu esti si owner-ul, si specialistul de marketing, si departamentul financiar, si propriul terapeut la serviciu : )) etc. Prin urmare, pe masura ce autocunoasterea inainteaza si invatam cum fiecare din noi, in mod unic, functioneaza, se dezvolta si se adapteaza, tot asa si viata profesionala poate evolua. Asadar, recomand, pe langa tot ce inseamna imbunatatire profesionala, si orice resursa (carte, psihoterapie, podcasturi, cursuri etc.) considerata a fi utila pentru dezvoltarea personala continua.
Tinand cont si de cele de mai sus, cum aflam mai multe despre marketingul digital?
Cred ca sunt 2 cai eficiente, insa destul de diferite prin prisma tipologiilor umane, in prima faza si apoi a unor criterii practice. Fie suntem cu precadere genul care sa invatam bine si sa integram eficient pe cont propriu, fie avem predilectie spre a primi informatiile atat teoretic cat si practic cu ajutorul cursurilor cu trainer in direct (evident, depinzand de subiect, desi se poate argumenta ca mai orice se poate invata eficient prin ambele metode). Dincolo de acest criteriu, intervin, presupun, departajari de ordin pragmatic precum timpul disponibil, invatarea prin exemplificare directa sau cumularea informatiilor necesare intr-un singur loc.
Self-study
Personal am apucat-o (in exprimare populara) pe aceasta cale de la bun inceput si nu pentru ca as fi ales constient ci pentru ca imprejurarile de atunci nu-mi inlesneau accesul la cursuri, mai ales ca nici nu exista.
Astfel, invatand si aplicand ce invat in mod direct prin serviciile pe care le ofer de mai bine de 8 ani, am ramas pe aceasta cale, cu atat mai mult cu cat, alegand sa integrez si invataminte pe plan personal, mi-am finisat metodele de retinere, de structurare si incadrare a informatiilor astfel incat sa pot avea o vedere de ansamblu holistica, cuprinzatoare si cu inteles pentru mine si, mai departe, pentru client.
Este, posibil, cea mai anevoioasca cale insa daca metoda se potriveste cu personalitatea ta, timpul tau etc. atunci e si cea mai buna.
Iata mai jos cateva resurse care te pot ajuta sa afli ce este digital marketing (si poate sa si aprofundezi):
The Beginners Guide to Digital Marketing
Key Digital Marketing Trends for 2024
2024 Digital Marketing Trends shaping the Future of Marketing
Top 10 tendințe în Marketing Digital în 2024
Curs cu trainer
Probabil primul si cel mai evident avantaj si beneficiu in acelasi timp al invatarii in cadrul unui curs/program cu trainer este ca toate informatiile prin care e nevoie sa treci (mai ales la nivel teoretic in prima faza) sunt concentrare intr-un singur loc, adaptate pe nivelul cursantului/participantului si livrate intr-un mod care permite un dialog de lamurire in mod direct. Astfel, tendinta reala de a deschide peste 10 tab-uri in browser si de a te pierde intr-un rabbit hole din start nu mai exista, prin urmare nici senzatia ca nu avansezi sau ca sunt prea multe de acumulat.
Apoi, desigur, sunt multe alte motive precum timpul disponibil, calitatea informatiei, relevanta si profunzimea ei, nivelul necesar, resursele la care altfel nu ai avea acces etc., si, poate mai presus de toate, disponibilitatea de a invata in limba materna.
In mod normal, si costul este diferit. Recomand sa te nu te increzi in pret…poate mai degraba in concluzia personala la care ajungi dupa ce te documentezi privind un curs sau un trainer anume. Exista si cursuri foarte ieftine care pot oferi ceva valoros insa exista si cursuri foarte scumpe care nu livreaza pe masura. Indicat este sa te documentezi cat poti de mult – sa vezi cum este facuta descrierea cursului (personal nu iau in seama decat exprimarile originale si personale – chiar si simpliste de sunt – nu un text generic de cele mai multe ori copiat), sa afli cat mai multe despre trainer, sa vezi cum arata pagina web de prezentare, care e procedura de inscriere si sa pui intrebari – adreseaza nelamuririle pe e-mail.
Asadar, daca aceasta este calea ta de invatare, afla mai multe despre Cursul de Introducere in Digital Marketing aici.
De altfel, daca ai nevoie de ajutor cu website-ul tau, strategia de marketing online, materialele publicitare (creatie grafica) si/sau alte subiecte ce tin de folosirea mediului online cu scop profesional, putem discuta despre acestea in cadrul unei Sesiune de Lamurire – O Discutie Online.
De asemenea, descopera aici serviciile cu care te pot ajuta.
Sper sa-ti fie de folos.
Foto credit freepik.com
Daca doresti sa afli si despre alte produse, cursuri sau materiale gratuite pe care le public aici, te poti abona la Newsletter-ul meu. In felul acesta te voi tine la curent.